Khamis, 14 Mac 2013

the other side of storiezzz...

Hati...sekeping daging yg menyimpan dan memendam jutaan rasa..
..aku sendiri jua gagal utk memahami hati ku sendiri...
Rasa di hati ini jualah yg adakalanya seperti membunuh aku seketika...
Alhamdulillah...aku bersyukur kepada Allah yg Maha Esa..
Tuhan yg benar2 memahami segalanya...
..hati setiap insan itu perlu dijaga...kerana stp dari kita punyai rasa yg berbeza...
(ada yg tegar dn teguh dgn jenaka dn adakalanya lembut dan lemah)
"kesalahan dengan Allah boleh kita usahakan agar diampunkn...tetapi kesalahan sesama manusia hanyalah manusia itu sahaja yg layak mengampunknya"


LOve that not belong to me....
Cinta...
suatu rasa...yg tiada mana2 manusia pun dapat menterjemahkannya dgn perkataan..
Its not only about "I love U"...tetapi ia lebih dari itu...
dlm perjalanan ku..bnyk cinta yg tercipta...cinta kpd keluarga..sahabat..guru-guru..dn sekalian ciptaan-Nya...
Namun, cinta pd Allah dn Rasulnya..masih jauh lg utk aku katakan...kerana masih bnyk khilaf dn dosa yg terkadang masih aku laksanakan..dn adakala masih rabun aku pd hidayah di depan mata....(selangkah demi selangkah menuju Ilahi InsyaAllah)
..rasa cinta yg tidak boleh diungkap seringkali menikam jiwa dan raga
..perit adakalanya..namun kuatkn jua diri dengan percaya bahawa
..Allah sedang menguji hambanya...
...love that not belong to me...
...namun, aku mencintai dengan jalan yg diredhai...
...biar perit dan pahit
...kerana di hujungnya pasti manis yg menanti...
(yuhuuu...biarlah spt menipu diri sendiri dari terus dlm khilaf yg dimurkai Ilahi)

FRenz...they will not last 4ever..but they stay close together!!!
-me my self n i..selalu cakap..tiada suatu yg kekal...begitu jua buat sekalian teman dn taulan yg aku ada...harus aku fahami..perjalanan ini punyai banyk laluan dn pelabuhannya..

jadi...hargai pd stp detik saat yg ada...kerana ajal jua sentiasa mengintai tiba...
-utk mententeramkn semua ini...aku ubati dengan mengingati mati..kerana aku tahu...tiada yg lebih abadi dari kehidupan di akhirat nnt...


-one thing i always thought my self..."jangan sesekali meminta simpati kelak nanti memakan diri sendiri"
-sometime frenship  can  u hurt without a reason...jd berusahalah mengajar diri utk terus bersangka baik dn mengingati Ilahi...
-so far Alhamdulillah..they(myfrenz) always stay closed together...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan