Selasa, 26 Julai 2011

Saban Hari

Saban hari...
semakin aku menggelapkn lg lembah raga yg kelam
mewarnakn hitam di sudut-sudut cerah
mengingkari tiang agama
yg seharusnya teguh memaksikn bumbung iman
mengekang nafsu maksiat
tersujud aku menyembah nafsu
mematikan akal lalu dibenarkn rasukn Iblis dn syaitan
dn hairan pd diriku
bagaimana masih tegar
mengalunkn kalam indah memuji Maha Pengcipta
tidakah aku sedar
masih ada sayangNya...
membenarkn aku kembali pada kiblatNya 
agar aku benar-benar bersujud..menyerah taubat nasuhaku
dgn ikhlas dn redha..
kosong dijiwaku
menanti ruang ini diisi...
sedarlah wahai raja dn ratu ku...
bangunlah bersama ku...
bersama berpadu dgnku menyerah kpd Yg Esa..
menyesali khilaf ini
agar tiada lagi kita
kembali rebah bersujud pd nafsu bersahabtkn Iblis dn Syaitan
bangunlah..bangunlah...bersama ku...
berpadu dgn ku...mengukuhkan tapak ku
agar utuh mencari cinta dn kasihNya..
biar terisi kekosong di raga ini
mendapat tempat di sisiNya..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan