Isnin, 4 Julai 2011

Seminggu YG lalu...


27.06.11 - 04.07.11
Seminggu yg lalu...melakukan aturcara jemput menjemput kawan22 utk ke Teluk Bayu Sungai Petani..
dgn hati yg penuh semangt..aku melakukan perancangn selama sebulan sudah utk dicampur dgn mggu ini dn mggu seterusnya...dgn niat..utk mengumpul rakan22 sekalian..
Aral setia mendatang,menguji tahap kesabaran dn kekentalan...saat ini jua haru ku berjuang menentang emosi
bercampur pertimbangan...Alhamdulillah..sahabt-sahabat setia menemani sepanjang mengatur segala perancangn..saat para teman tidak mahu ke Teluk Bayu...aku sedikit kecewa...namun, sepanjang tempoh itu
aku sentiasa bersabar dn membenarkn segara pemikiran baik menguasai diri...


mungkin perancangn ke Teluk Bayu bkn jalan yg terbaik utk mengumpul semua taulan lelaki dn perempuan..
terima kasih ku ucapakn kpd sahabat setia Farid Kamil dn Abg Rose yg dtg menghulurkn idea
utk menganjurknnya di Pantai atau Air terjun...saat itu jua..tiada fikir panjang..dgn berlandaskn sedikit pertimbangn..aku terus membatalkn perancangn awal dn menukarkn utk ke Pantai Merdeka..
syukur,Alhamdulillah..disambut baik kesemua rakan22 ku...kembali sinar utk menemukn teman22..
Perancangn diubah dn diatur,,dibantu saudara Mencari Keredaannya dn juga Kubung Teqiak
sentiasa aku gagahkn jua kekentalan diri ini...bersama-sama mengumpul rakan22... 
ku telan dn hadap semua pahit dn manis sepnjang tempoh ini
Dn jauh disudut hatiku masih utuh tersimpan utk ke Teluk Bayu...
insyaallah..aku langkahkn kaki ini jua nanti
lalu ku terfikir panjang merenung sejenak...mengapa terdetik dihatiku utk merelakan diri melakukn semua ini...
sesuatu yg xmampu aku sangkal dn mencari jawapan...masih tercari22..kenapa dn mengapa...
bukan niat utk seronok sendiri...tapi mungkin niat utk bertemu dn bekumpul dgn teman3 yg menjdi penyebab knpa aku suka utk mengaturkn pertemuan ini...


Kepulangan...02.07.11
di tarikh ini jua...sahabat setia Panglima Aibar pulang..Alhamdulillah.terubat sedikit kecewa..
dn kisah muka tebal aku dn Mencari Keredaannya ke rumah Cik Kin dn makan laksa bersama Kubung Teqiak berserta YB Jarak Atas..mengisi ruang lapang yg ada..
mlm itu jua...aku,Mencari Keredaannya,Kubung Teqiak dn Panglima Aibar keluar bersama...
cadangannya..bermain bowling.xp penuh malam itu...jd dibawakn diri menuju ke Char Keow Teow sg.DUA
keesokannya pula...agenda ingin berjogging..namun pagi yg indah dirahmati Hujan Ilahi..
terbatal niat kami semua...xp diganti pula dgn agenda semalamnya..ke Summit Super Bowl bersama En Akademi Fantasia...dn disebelah petangnya diisi pula dgn menu satay dn cucur udang di mengkuang..
kenyang sangat perut yg dh lama kekosongn...hingga hampir xhabis 15 cucuk satay utk seorang makan...
disebalah mlmnya...aktiviti diteruskn..kali ini ke rumah Bonda tercinta...Cik Noraini Puteh...
terlaksana hasrat bonda bertemu anak tercinta,Panglima Aibar..bicara panjng mereka...dn aku hanya melayan "Law&Order"..manakala Mencari keredaannya dn Kubung Teqiak adakalanya mencelah seketika...
tirai mlm itu ditutup dgn Air Teh O buatan tangan mereka..
kisah seminggu yg lalu pn selesai
-TAMAT-

 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan