Rabu, 15 Februari 2012

Saturday fever (11-02-12)

Suatu Detik yg Lalu (Rezduan xhadir time ni..huhuhu)

Reunion - keajaiban = kekecewaan :-D
Sabtu lepas telah berlangsungnya acara ringkas aku dn rakan-rakan sekelas enam atas dalam pertemuan semula 6A2. Agak kurang penyertaan disebabkan yg lain menghadapi pelbagai kekangan dn kesulitan. tapi aku ucapkan tahniah buat sahabt2 yg mempunyai usaha utk mengadakan pertemuan ini. Alhamdulillah Sedim tempat kami bertemu kembali..(riang rasa hati sbb dh lama aku ngidam nk p sejak kali terakhir reunion dekat sini..huhuhu..)

bercerita tentang "keajaiban" ketawa kecil aku..huhuhhuh...mana tidaknya...beria-ria ada rakan sekelas mahu menyertai pada mulanya..berjanji itu dan ini sedangkn dahulu lagi dia tidak pernah menyertai apa-apa jua aktvt kami. Maka berpegang kepada "keajaiban" yg memang sangat ajaib serta mengharap akhirnya insan ini menarik diri seperti kebiasaannya..hahahhaahah...(dah agak dh...Lain kali klu xdapat nk join tu ckp awal2..nnt xda la menyakiti hati sesiapa...huhuhuhhu)

10 hari lebih awal
Besyukur ku ke hadrat Ilahi,dikesempatan usia ini aku masih bernafas dn berpeluang meneruskan kehidupan mencari rehda tuhan. Alhamdulillah...pada tanggal 11 Feb 2012 terima kasih ku ungkapkn buat sahabat2 yg sudi meraikan ulang tahun kelahiran ku biarpun sepuluh hari lebih awal daripada tarikh sebenar sebelum menjengah usia 23 tahun. ..agak sedih juga sebab disambut lebih awal (huhuhu)..xp apa pn aku faham niat kalian...

Hot cili paper
Niat sahabat2 utk melakukan kejutan sudah aku rasakan awal2. Farid Kamil & Deq Na beria-ria ajak aku utk sertai reunion kelas memang ku dapat rasakan kepelikan. Jelas kelihatan saat aku menerima panggilan daripada Farid Kamil dn diajukan pertanyaan oleh Deq Na. Ditambah pula, waktu mereka menjemput ku, terlihat kedua-duanya "amin" telah membenarkan lagi segala yg ku rasakan. Tapi aku cuba bertenang dan tidak mahu mengajukan sebarang pertanyaan. Lalu dengan sabar aku nantikan dengan penuh debaran bersulam kekecewaan yg masih bersisa.("bintang-bintang" berkedipan)

Akhirnya....rempah ayam panggang disiramkan atas kepala aku huhhuhu...tersengap seketika...hahhahhah..dan yg perit dn pedih...bila terkena mata ku...berair la...terus aku belari menuju ke air merendamkan muka. 10 minit juga la rasanya..terkesan sehingga kami berangkat meninggalkan Sedim, Kedah Darul Aman...memang "Hot cili Paper"..keji + kejam = melawak yg kurang berpatuan..heheheh..

Terima dengan terpaksa
Sudah la Rempah ayam panggang dn yg lebih buat aku x tahan tu...dalam tu bukan setakat berminyak tapi siap ada cabai lagi..aduhhhhhhhh..pedih do..panas seketika kepala n bahu aku..huhuuhuh...klu time depa aku setakat tepung dn barang yg xmelibatkan cabai ja..ni time aku tepung n teluq xda...rempah ayam panggang pn jadi la...

Apa pn..nk wat cmna...aku terima juga la...cuma lain kali please la...klu nk siram..siram dengan benda2 yg baik cikit la...hehehhhehe..(nasihat la konon)..xp aku balas balik la dengan "ising kek"(xtau la ejaan betul ka x) dekat depa...hahahha..mana boleh aku ja kena...keadilan harus ditegakkan..(ceh..g tuuuuuuuu)

Lain - Lain perkara yg terjadi

1. mula-mula idea nk p hulu paip xp xbest jd last2 minit tukaq plan p SEdim
2. kali pertama aku mandi ayaq terjun pakai "google" (hahah..dok wat teruk)
3. beranikan diri utk buat terjunan bom ditempat yg aku hampir2 lemas..xp Alhamdulillah kali ini tidak(nk kata dh pandai berenang la tu..hheheheh)
4. demi reunion ni..sanggup sahabat2 masak dadih(Farid Kamil) puding nyioq (awatif) beli kek (Deq na) masak nasi goreng (nani) beli ayaq dn keluarkan kereta ( mastura)..dn aku serta nasyihah dok saja..hahhahahah..(setiap kali reunion macam tu la kebiasaannya...berkorban sedikit  bukan la apa sangat..huhuhuh)
5. sebernarnya bukan seorang ja menarik diri di saat2 akhir..xp 2 orang(macam2 la alasan depa..huhuuh)
6.agak terkilan sekiranya Rezduan pd hari kejadian terserempak kami di tepi jalan berhampiran dengan rumahnya xp seolah2 buat xperasan...(apa pn pikir positif)

Harapan
1 - mendoakan agar bakal ada lagi pertemuan seterusnya bersama rakan2 seandainya masih diizinkan Allah.
(Pie,Anas,Hazrani,Shahrul,Redzuan,Adilah,Musfirah,Aida,Azlina,Wan dayah).teringat dekat kengkawan 6@2 semua. dan xlupa juga guru kelas Cikgu Zubaidah...semoga Allah sentiasa memberkati kalian selalu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan