Jumaat, 10 Februari 2012

"bintang-bintang" yg berkedipan


"its all about the star"
bintang ini aku tujukan khas buat hati aku yg berduka lara
bintang yg membawa duka berbanding bahagia
(star on semester result)
Pd kali ini aku bersungguh-sungguh mengharapkn sesuatu perubahan
perubahan ke tangga yg lebih baik
namun semakin jatuh dn jatuh
luluh dn musnah harapanku
aku redha dn pasrah
xp jauh di sudut jiwa dn hati ku
aku benar-benar kecewa

Ratapan Hati
tersentap aku seketika takala melihat "star" yg berkedipan.
punah rasa hati
remuk perasaan aku,macam-macam yg aku rasakan .
hanya linangan air mata yg setia menemani duka ini
aku menangis dgn sepenuh dn spuas hati...
aku rasakan seluruh kegagalan ini
kerana pd kali ini, aku benar-benar punah dn musnah.
Lemah jiwa aku seketika..
tidak mampu utk aku sembunyikn lagi rasa kecewa dn sedih yg melanda
aku lepaskan semuanya
agar hati aku benar-benar tenang

Pahit dan Perit (ujian)
duka ini benar-benar berbisa
sehingga aku tidak mampu utk telan dn lupakan
setiap saat pd waktu dn ketika ini
ia sentiasa berlegar di fikiran dn jiwa ku
oh...deritanya
inilah sebuah harapan yg musnah
xdapat aku terjemahkan rasa duka itu melalui perkataan
dn xdapat aku simpankn
aku tidak tahu pd siapa harus aku lafazkan
tercari-cari siapakh yg layak utk aku bicarakan
pd Allah telah ku hadapkn
namun aku belum temui sebarang keputusan
aku faham akan ketentuan tuhan
mungkin ada kepincangan yg telah aku lakukan
dn ini mungkin jua ujian

 Hilang arah dn Ketentuan
telah cuba aku rehatkn jiwa ini daripada berkecamukan
aku cuba hindarkan dari melayan
xp sukar
terpaksa aku telan perlahan-lahan
hilang arah seketika
berkali-kali aku fikir bagaimana harus aku berhadapan
dengan hari yg mendatang dengan "bintang-bintang" yg bekedipan
adakah aku masih punyai harapan???
atau harapan tinggal harapan....
terus diriku diburui persoalan dan adaian
aku tertanya-tanya
aku seperti mabuk kekecewaan
terhuyung hayang dalam kepeningan kesedihan
sesekali aku muntahkan rasa hati ini
pada siapa sahaja yg aku inginkan
kerana aku tidak tahu lagi ke mana tujuan
aku buntu


 KOMA dn ISTIGHFAR
pada saat dn ketika aku menaip laju semua ini
aku belum temui sebarang jalan
kabur dalam kabus kekeliruan
aku tinggalkn rasa kekecewaan ini dengan tanda koma,,,,,
kerana aku tidak tahu bilakan dapat aku lepaskan
dan terima dengan redha serta pasrah
yg aku tahu pd saat dn ketika ini
aku tertekan dgn keputusan yg baru dikeluarkan
kecewa sentiasa datang berbisikan
atau lebih tepat syaitan datang merasuk jiwa dn merancunkan akal
agar meyalahkan tuhan

ASTARFIRULLAHHALAZIM....
(mengharapkan keampunan tuhan dn diberikan segala kekuatan iman)
itulah ubat yg paling berkesan...............menghindarkan diri dari gangguan syaitan
menenangkn jiwa yang meracau kesedihan

wordless
tiada perkataan lain yang aku rasakan pd masa dn tarikh ini melainkan rasa KECEWA


1 ulasan:

  1. Apa kes ni...sedih sangat bunyinya...apa pun cg doakan yang terbaik untuk helmi...sabar ya

    BalasPadam