Isnin, 12 November 2012

Death note again...(banyk la kau punya death note!!!)

Mimpi yang bukan-bukan
Kebelakangan ni..aku asyik bermimpi orang di sekeliling ku meninggal dunia...mimpi tu mainan tidur dan salah satu gangguan syaitan jua..xp..mimpi tentang kematian adalah sesuatu yang akan aku ambil kisah...bukan sebb nk berjaga kot kot dh tiba masa..(yang tu wajib la kena sentiasa beringat..xmimpi pun kena juga selalu beringat dan bersedia)..sbb orang selalu kata kalau mimpi saudara-mara terdekat ni..selalunya, saudara-mara kita akan meninggal dunia...dulu..time aku mimpi mak aku meninggal pun..ada juga saudara-mara aku meninggal...xp sekarang pelik cikit..dah 4 hari aku mimpi orang meninggal..maybe banyk sangat berfikir kot atau rindu(hahahah)...apa pun think postif..kematian tu adalah pasti....cuma aku suka ambil kisah..sbb aku perlu tahu siapa yang meninggal..terutama saudara-mara dan sahabat sekalian...kalau berkesempatan dan berkeizinan boleh melawat..menziarahi orang mati ni pun salah satu sedekah juga dan terapi rohani agar xlalai dengan hal dunia...InsyaAllah..

Sabar & Tabah....
Hampa nak tau time kalau la orang terdekat dengan kita meninggal...kita selalu akan dapat pesanan dan ucapan ni..."banyak besabar dan tabah"..huhuh...menyirap darah aku kalau dok dengaq orang memberi ucapan macam ni time kita ditimpa musibah terutama time kematian..entah la..aku pun xdapat nk explain kenapa ..sbb dulu time mak aku meninggal..banyk la kawan2 cikgu2...dan sepupu dok kata tabah..sabar...huh,....menyampah weiiiiiiiiiiiii.....dengaq ucapan ni..aku tahu la..kena tabah dan kena sabar sbb ni ketentuan Allah...mmg wajib pun kena tabah dan sabar..xhabaq pun aku tau....xp nk wat cmna kan...tu ja depa mampu ucap....xkan nk kata.."selamat meraikan kematian" pulak..xpun "selmat meninggal"...gila ka apa...apa pn..lain orang lain rasanya..xp for sure..aku memang xsuka mendengarnya..hahahha..sbb aku menangis bukan kerana aku sedih mak aku meninggal...xp aku menangis..sbb aku kehilangan sesuatu yang paling berharga dalam hidup aku...semua orang sayangkan emak kan...dan ada la perkara lain yang aku menangis...mana leh gtau..hahahahahah....jadi..disebabkan aku xsuka ucapan tu..maka setiap kali aku mendapat berita kematian..aku akan ucap seperti ini...."Al-fatihah..semoga rohnya dicucuri rahmt dan ditempatkan dlm kalangn org yang beriman"..InsyaAllah...

Last but not least:
Sama-sama kita sedekahkan Al-fatihah buat mereka yang telah meninggal dunia, ibu bapa, para sahabt kita dan xlupa junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W...semoga sekalian mereka dan kita ditempatkan dalam kalangn orang yang beriman InsyaAllah...


*seketika tu..akan ku terkenang arwah emak dan mereka yang telah pergi....semoga mereka dijauhi azab kubur dan api neraka...(Al-fatihah)...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan