Rabu, 21 November 2012

Kawen Kawen

Bersempena cuti awal muharam yang lalu banyk kenduri kendara berlangsung...Alhamdulillah, semoga semuanya dirahmati Allah...dan xterlepas juga..kawan aku pun melangsungkan perkahwinannya....syukur..semoga kekal hingga ke akhir hayat...InsyaAllah..jom belek-belek sekitar perkahwinan kawan ku ."Ita & Lan"...








Gelagat....
Dalam dok makan kenduri ni ada la macam2 cita menarik kawan kelas aku ni...Al-maklum lama xjumpa..sekali jumpa habis la...:
1.kisah cik temah yang on diet...sekarang dh kurus..siap wat advertisement dalam FB..bagaimana nk kurus..jd sapa2 yg nk kurus tu leh la ikot petua cik temah ni ya...hahah
2.wajah rain@mat aron aziz yg belemuih@serabut dengan jambang..macam aku nk bg pisau cukur suoh kawan aku ni cukuq...
3.pasal soang teman dok wat ayat2 sedih sbb dia spm jaaaaaa...org len dgreee..ohhoiiiiiii..macam aku nk p semboq ja muka dia...(Assalammualaikum...rezeki masing2 uollsss)
4.salam perantauan (ramai juga la xdapat dtg kenduri ita ni..jd pakat2 kirim salam..dan yang paling jauh cik wawa@puteri buloh betong..nun jauh di tanah suci...)
5.jemputan kenduri kawen asri&mizah...serta kakak nani..maka bertambah lagi la..jadual kenduri den..heheh

Do & Don't...
Okey..kawan2 sekalian...klu kita p mana2 pn haruslah kita pastikan beberapa perkara tertentu agar kita tidak lakukan..Antaranya:
1.jaga pertuturan(ni part paling susah utk aku..sbb aku kalu jumpa member la huh..habis la..xda insurans dh aku kasi..kaw2 dan pedas...maaf kawan2...aku akn cuba perbaiki..InsyaAllah)
2.dah jaga pertuturan haruslah wajib menjaga perlakuan juga (sopan dan santun...biaq org kata hipokrit atau plastik dari dok tunjuk kelakuan xsenonoh...huhu..no no no...)
3.menghidari bertnyakan soalan2 pedas atau nnt terkena terebei balik kotttt
  - sekarang buat apa..(okey lagi)...kerja apa...(dh masuk kategori susah nk jawab)..sbbnya kena2 la org tu baru ja berhenti cmna..atau kerja dia xseberapa..jadi better jgn tnya..melainkan dia nk cita..ni x..bila kita dh tnya..kerja apa..past tu org tu xmau habaq..kita dok tnya n paksa juga...huhuh...kecik ati orang tu...cuba kalau kena tang batang idung sendiri apa pulak kita rasa..kannnnnnnnn..
4.dan lain-lain.....InsyaAllah masing pun tahukan apa yg patut buat dn x...


Antara lain yang menarik:
Scene 1-"soalan"
Boya; Nanti jgn lupa mai kenduri aku pulak 23 ari bulan ni
Rain: Nanti kenduri dekat rumah Mizah(tunang boya) hg ada kan..sbb t nnti kenduri dekat rumah hg aku dh balik K.L
Lain-lain: hahahahahahahhah...wak lu...cmfm la...boya tu ada time kenduri umah bini dia...haiyooooooo..de''''

Scene 2-"teluq"
ramai2 atas pelamin tengah tngkap gambaq..tiba giliran pengantin lelaki bergamabr dengan gen2 lelaki ja
Boya:jap jap aku nk masuk juga
Ramai: lekas la..
sedang tangkap gambaq..boya terperasan yang lelaki semua ada bunga telur kecuali dia...
Boya:mana aci hampa semua ada teluq..
Lain-lain:hahahahah..hoi cmfom2 la lelaki semua ada teluq...adehhhhhh...merah padam muka pengantin...











Tiada ulasan:

Catat Ulasan