Isnin, 16 Januari 2012

Prasekolah 1995

 owh...tadika...erm..Prasekolah..
tempat pertama aku mula mengenal dunia sekolah dn berkenalan dengan teman-teman baru
haha tiba-tiba ja terkenang kembali
sbb hari  ni time makan pagi terserempak dgn dua tiga orang budak tadika koop USM
comel2 dn kecik2 ja...
teringat lagi masa mula-mula nk masuk Prasekolah
wow...so excited...xsabarnya
sbb kawan2 semua dh bersekolah time tu
tinggal aku,adik aku dn segelintir kawan kampung yg seumur sahaja belum
huhuu....manis zmn tu...
so young n naive
kudus dan sucinya
antara kawan2 yg aku masih ingat bersekolah dgn aku di prasekolah yang sama
(akmal,muktarah,fatimah,sarah,husaini,huzaini,fadhil,daud)
ada sesetenagh dari kawan prasekolah aku ni dapat duduk satu kelas dgn aku
Muktarah - 2 Putih & 3 Jingga
Sarah - 6 kuning, 3 Dedikasi
Fatimah, Fadhil - 4,5 Dedikasi
yang lain tu aku dh xingat..hehe..sorry
semoga rakan-rakan prasekolah sentiasa berada dalam rahmat Ilahi


antara memori yg aku masih ingat time prasekolah
1.makan ramai2 dn baca doa sama2
2.gosok gigi ramai2
3.baca ABC kuat
4.kena cubit dengan pembantu prasekolah
5.bergaduh dgn kawan2
6.dapat baca nama sendiri (perkataan pertama aku boleh baca)
7. main pondok2
8.susun kasut bagi sama
9.masuk perhimpuanan hari Isnin dgn murid2 tahun 1,5 & 6
10.buat kolage & lukis2
11.main papan lonsor,jongkang jongkit
12.spider wax (tetulang besi 4 segi)
13..hari graduasi prasekolah bersama hari anugerah kecemerlangan SKGP
itu  ja yg aku mampu ingat..xp kenangan di prasekolah adalah sesuatu yg mengujakan
wow rasa mcam nk balik ja zaman tu...heheheh
arhh..rindunya....
terima kasih kpd guru tadika saya
cikgu kartini
semoga Allah sentiasa merahmati kamu


Tiada ulasan:

Catat Ulasan