Khamis, 5 Januari 2012

to be better than yesterday!!!

 huhu...2012 sudah...kekeliruan mula menjengah ke dlm benak akal ku...
bnyk perkara yg bermain di minda
sudah puas aku ketepikan..xp asyik datang jua...
mengoda hati dan jiwa...
hampir teragut raga ku....aduh......hampir parah ni
im 23 years old now...ada lagi 37 tahun andai berumur panjang
seharusnya aku berubah...itulah azam yg aku cuba genggam dan gapaikan...
aku cuba perbaiki kelemahan ku...
aku mulakan dengan agama...agar teguh iman dn taqwa ku
kerana aku tahu usia ini sentiasa kehadapan dn xpernah berpatah ke belakang
hidup ini sebuah perjalanan utk menemui tuhan
kerana itu...aku harus berusaha
untuk perbaiki segala kepincangan yg pernah aku lakukan..


benar kata orang : "kita ini bukanlah sebaik mana dan pasti menerima seksaan tuhan"
aku fikirkan sedalam-dalamnya....peritnya azab tuhan...
sedangkan api mancis tidak mampu utk ku tahan inikan pula Neraka Allah yg berganda bahangnya..
adakah aku bersedia utk menerima seringan-ringan azab-Nya yg ringannya bara api diletakan di bawah telapak kaki sehingga mendidih otakku...????
jawapannya sudah tentu TIDAK.....

maka seharusnya...perlu ada suatu penghijrahan
pilihan utk berubah dn terus berubah
memperbaiki amalan ke arah kebaikan..dunia ini sudah tua...sudah hampir tamat masanya
andai tiada lagi hari-hari mendatang..bagaimana harus aku perbaikai amalan
jika tidak dimulakan dgn hari ini ...

barakah Allah itu..adalah suatu kecintaan yg sentiasa aku dambakan...
indah dn tenangnya...
itu yg aku cari...demi sebuah kehidupan
di dua dunia...yg belum aku pasti masa hadapannya
agar menjadi perlindungan dn pedoman
agar aku tidak terus tenggelam dalam kesesatan

Alhamdulillah ya Allah....kesempatan ini masih engkau berikan
dan buat sekalian teman dn taulan..
semoga kalian jua berusaha memperbaiki amalan....
agar kita tergolong dalam kalangan yg diberkati bukan dilaknati tuhan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan