Rabu, 12 September 2012

i have nothing at all!!!

huhuhu...okeizzzzzz...
sedih bila aku fikiaq balik tentang beberapa perkara dlm hidup aku...sbb aku langsung xpunyai apa2..(ceitttttttt..ofcoz la aku xmiliki apa2..sbb semua kat dunia ini milik Allah..dn aku hanya seorang peminjam sahaja...)..yup betoi2...xp ni kisah dlm konteks yg kurang enak bila..aku ni hnya tahu menumpang..kenapa menumpang..ya la..rumah pun bukan milik sendiri...xda satu pn harta spt rumah..kereta..moto..mahupun basikal milik aku....sedih kannnnnnnnn...

erm...sentiasa berlalu laju dlm kepala otak aku ni..bahawa aku ni seorang penumpang..aku selalu susahkan kawan2 dn family aku..hai dh usia tua ni pn masih lagi menumpang..seharusnya aku miliki sekurang2nya sebuah motosikal.ini bukan setakat moto..xp basikal pn xda....teruk..teruk..eh eh..apa la nk jd....xp aku xsalahkan sesiapa..aku cuma salahkan diri aku sendiri sbb aku yg xberusaha utk miliki semua tu...dan aku rasa malu sbb selalu klu nk p mana2 aku asyik ja ajak kwn2 aku temankan aku p..(dalam hati aku xnak susahkan depa..xp..aku xleh gerak..sbb aku xda kenderaan..jd terpaksa la juga..)

ni kisah suatu hari yg lalu...aku terpaksa ajak kawan aku g beli barang..huhuhuhu..aku dh fikiaq dua tiga empat dn lima serta berkali2 utk ajak dia....sbb...aku dh rasa malu tahap2 langit ke tujuh dh..tebal rasanya muka aku...macam great wall...xp dh terpaksa aku ajak juga...erm..okiezzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...ada la perkara2 yg aku bukanlah terasa..mahupun terkecil hati..cuma..huhuhu..aku dh rasa malu..malu..malu sangat....aku xkisah pun kereta ka moto...xp hari tu..huhu..aku xtau sama ada dia perli..melawak..ataupun saja2..xp aku rasa melawak ja la...dn bukan aku kisah..cuma aku sedikit terkisah juga la....dan aku sedar dn sedar....it will be last time ever..aku berjanji pada diri aku bahawasanya aku xkan lagi ajak dia untuk ke mana2 bila aku xda kenderaan dn perlukan pertolongn....(erm..lagipun..lepas ni keberangkalian besar..aku dn sahabt baik aku tu masing2 akan membawa haluan dn jalan masing....jd komform2 la aku xkn minta tolong dia lagi...)jd lepas ni susah senang..aku perlu berusaha sendiri....InsyaAllah semoga Allah memurahkan rezeki aku utk miliki kenderaan sendiri...supaya aku xpayah dok susahkan kwn2 aku dah..dn boleh pulak aku tolong depa....InsyaAllah...

dulu ada suatu waktu..aku masih terkenang dn terngiang2 lagi kata emak dia dekat aku...hem hg tu asyik dok kat belakang ja..bila lagi nk bawa sendiri..asyik jd bos ja....huhuh..mendalam maksudnya tu..(walaupn mungkin mak dia melawak)...

past tu ada pulak sahabt aku soang ni pulak...leh dia kata kat adik dia depan aku macam ni...dia selalu jd bos dari sekolah lagi.....huhuhuhuh..terasanya....sedih sangat bila jd org yg suka menumpang ni...

sebenaqnya dari sekolah g..aku dh cuba berusaha utk xjd si penumpang..xp..entah la...macam belum ada rezeki ja utk aku miliki sendiri kenderaan...Alright!!!..lepas ja balik dari beli barang dgn sahabt aku yg soang lagi tu..aku terus decide...lepas ni aku tak akn lagi minta tolong dia..INsyaAllah....perinsip aku..jgn tunggu signal yg ketiga.....hahahah..g tuuuuuuuuuuu...

erm..xp moralnya...kita ni xpernah pun miliki apa2...event nyawa kita sendiri...sbb ianya Milik dn amanah Allah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan