Selasa, 11 September 2012

“Winners take action. They simply get up and do what has to be done.”.

ini adalah suatu cetusan kata yg benar2 bagus,namun aku masih kekal di sini..acap kali aku sentiasa bersuara dlm hati ini agar melakukan perubahan..tapi aku tidak tahu dari mana harus mula.seolah2 aku menanti hidayah utk berikan aku jalannya...

how to get up?
where should i start?
which way should i go?

aku benar2 konfius, gementar dan takot setiap kali aku mengucapkan kata2 perubahan...aku ingin benar2 berubah dn merebut segala peluang yg ada..aku ingin gapai semua itu...tapi aku ragu2...lebih tepat aku gelarkan aku hilang arah dn tujuan...seolah2 segalanya sudah kabur dn kelam utk ku...sedangkan dihujung jalan sana ada sinar....

ke mana matlamat ku hilang...ke mana visi dn misi hidup ku...seharunya aku jelas bahawa aku yg menguasai hidupku..aku yg menentukan perjalanan hidupku....xp mengapa aku gagal menguasai hidupku..dn membiarkan ia terus berlalu tanpa arah tuju..seperti terbiarnya sehelai daun yg hanyut mengikut arus sungai......

tulisan insan ini sedikit membuatkn ku sedar.(.http://zilzaal.blogspot.com/2012/09/move-on.html.)yg selama ini aku mmg gila..gila melakukan perubahan xp gagal tanpa sebarang tindakan...'Yang gila itu adalah yang selalu mengharapkan perubahan, sementara itu tetap melakukan hal yang sama dari hari ke hari…..,”

Tiada ulasan:

Catat Ulasan