Sabtu, 6 Oktober 2012

Angin Monsun ...



Petikan ini adalah suatu yg bagus sebagai renungan..InsyaAllah....

Baiklah...sebut pasal marah...ada sesuatu yg aku xleh lupa...disebabkn aku ni kadang baran juga...jd selalu juga jd cam tiupan angin..yg adakalanya kuat..sepoi2 bahasa..adakalanya cool ja...
kisah ini terjadi sewaktu aku dan sahabat2 aku sedang makan malam bersama...siang hari tu kami ada hari ko-kurikulum....jd kami kena berniaga untuk tambah dana...jd dua tiga hari sebelum tu diadakan mesyuarat..banyak la cadangan yg dibagi..dari bnyak2 cadangan tu...idea aku dipilih...dan sedih juga...sbb idea aku xmemberikan keuntungan kepada persatuan kami..nk kata rugi xjuga..xp boleh la..dan aku anggapnya sebagai "FAIL"....

Marah:-
apa yg membuatkan aku marah sebenarnya...apabila.sahabat aku paling baik...mengkondem aku time kami dok makan malam...ok xpa la dia kondem...xp masalahnya dia xtolong pun time kmi dok berniaga...xp sibuk2 dok mengkritik itu dan ini..jadi tiba2 letusan gunung berapai terus la aku....aku bangun dari kerusi dan terus aku maki dia dengan kata2 yg sopan la...sambil menunding jari dekat dia...huh..xpernah2 aku wat mcam tu seumur hidup ku...heheh...nasib baik ditenangkan sahabat yg lain...

Pelik:-
lepas dah cool dah...kami sambung balik sembang cam biasa..seolah2 xda benda terjadi..kuang..kuang...xp dalam hati aku..membara sungguh la...menariknya lagi..aku dengan dia leh balik rumah mlm tu satu moto sambil dok sembang2...hahahh..tersangat plastik kan....xp..insiden tu xmemberikan kesan pada persahabatn kami sampai sekarang..dialah the best among the best..walau kadang2 tu tersakit hati......(i miss u....ukwanul mukminin)

KarMa:-
hahah..ok marah + sentap + lawak + xtau nk kata apa = memory
kenapa jadi macam ni?,,,sbbnya ada suatu hari tu aku dengan kawan U p makan..biasala bila makan2 ni..mesti ada cerita..xp cerita apa...check xleh habaq...hahahah...apa yg karmanya..adalah kerana...apa yg aku wat dekat sahabat baik aku pada malam aku nek angin tu...akhirnya terjadi balik dekat aku...xp kali ni..anak menakan aku...tiba2 meletus dalam perdebatan yg berlangsung....xp dia marah bukan sebab debat yg berlaku...xp marah dekat aku...sbb aku suruh dia relax dan cool..terus ja dia cakap lebih kurang camni.....

"aku dah relax ni..hg dok bagi hot pulak...sat g balik bilik aku lipat hg..."sambil menunding jari dekat aku..."

okey...pak cik tersentap sat...xp cool balik....hahahah(cool la sangattttttttttttttt)

macam senior kata : the circle is never end...

***kosa kata
1.mengkondem/kondem = mengkritik

Tiada ulasan:

Catat Ulasan