Sabtu, 6 Oktober 2012

missUnderstood!!


ATTENTION : ni gambaq hiasan ja...(aku bukan budak banting ok!!)

ini adalah sebuah kisah lama
Kisah yg pertama : Memalukan
aku habaq terus terang ini adalah suatu kisah yg aku xleh lupa...semuanya berlaku sewaktu aku keja part time sebagai promoter baju selepas SPM...maklumlah excited nk keja dan dapatkan gaji...sbb past sekolah tamat ayah dah xbg duit sekolah,,,jd kena usaha sendiri...nak dijadikan cerita...ada la suatu hari...datang seorang customer ni nk beli seluar..okey...dia p dekat kawan aku...jd dah beli la seluaq...customer ni lelaki...jd lepas beli seluaq..kami ada satu lagi khidmat..khidmat memotong kaki seluaq...sbb customer ni lelaki...jd kawan aku yg pompuan ni mai la dekat aku..minta tolong ukur...hem...aku pun p la ambk tali tape tu..past tu terus p ukur pinggang pak cik tu...terkejut beruk pak cik tu....

customer: hai..hg buat apa ni...
aku : dah kata suruh ukuq...jadi sy ukuq lani...
customer : bukan ukuq pinggang..ukuq panjang seluaq..(dari pinggang sampai ke kaki..)
aku : (muka merah padam...menahan malu....)..owh ya ka...sy ingat nk ukuq pinggang...
kawan aku : dok tersengih kehairanan...

oh my Malay....terus aku rasa tersangat2222 malu la  hari tu....dan xleh lupa sampai ke hari ni...adeh...memalukan...

Kisah yg kedua : silap tafsir VS sentap
kejadian ni berlaku time aku dok berlatih debat...hem..kebiasaannya kami akan berlatih debat dalam makmal komputer...jd adalah suatu hari ni..makmal komputer tu air cond dia xberfungsi.. panas...kipas pulak satu ja yg leh guna...xpa la...dalam masa yg sama ada juga budak2 desa yg bertugas sebagai pencari maklumat mai...dan depa ni AJK desa..ok..sbb kawan aku ni dok komplain bilik tu panas dan suruh aku cari bilik lain..maka aku pn suruh budak yg AJK tu cari...xp depa ni salah tafsir ayat aku....lalu sentap...dan xmau tolong cari maklumat....

lebih kurang  macam ni la aku kata:
..hampa boleh keluar dari bilik ni x...p cari bilik yg sejuk cikit..bilik ni panas nk berlatih debat....

depa dok faham macam ni:
....sila keluar dari bilik ini..sbb kami nk berlatih debat panas....

sedangkan aku maksudkn:
....boleh x p cari bilik lain untuk kami berlatih debat..sbb bilik ni panas

kesimpulannya:- depa ni sentap, terus balik bilik..dan xmai dah lepas tu..sbb menyampah dengan aku...patut la aku dok pelik pasai apa la depa ni xmai mai dah lepas aku bagi arahan p cari bilik lain...ni pun nasib bek aku dapat tau dari AJK lain..lalu aku pun explain la benda apa yg aku maksudkan..dan aku masih xpuas hati sebab aku xbersemuka lagi dengan gadis-gadis@makcik2 sentap untuk explain apa yg aku kata ari tu..dan depa pun leh wat do no..

harapan:
jadi aku harap..akan da suatu masa untuk aku berjuma dengan depa dan terangkn  semuanya..sbb tiap kali aku tgk depa aku rasa menyampah macam mana depa menyampah tgk aku..aku xsuka kalu benda yg aku xbuat xp org dok kata aku buat....seriously sapa2 pun xsuka dan menyampah...!!!



Pengajaran:
### xp ayat aku tu sekali dengaq memang ayat menghalau...hahah>>(ok salah aku juga sbb xguna bahasa yg formal ....next nk cakap..kena fikiaq dua tiga empat dan lima kali dulu..takot22 ada org sentap....heheh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan