Isnin, 31 Disember 2012

di manakah layaknya....

layakkah aku pada syurgaNya...
layakkah aku berada dihadapanNya...
layakkah aku mengharap kasih dan sayangNya..
layakkah aku mendambakan segala kebaikan dan rahmatNya...
sedangkan...amalan ku hanya sekecil zarah di hadapan Tuhan-ku....
sedangkan...ada yang lain bertahajud dan menyerahkan segalanya lebih dariku...
Bagaimana layak untuk ku dihadapan Tuhan-Ku...
di mana letak taraf ibadat dan amalanku...
Jika bandingnya pada iman dan taqwa mereka yang lebih tulus dari ku...
meraung jauh aku pada-Nya..
tidak terhintung amalan mereka
yang sudah mampu mencium setanggi syurga
sedangkan amalan aku..belum tentu lepas langit pertama
inikan pula wangiannya...






1 ulasan:

  1. Rajin-rajin la beramal..
    Solat kat mesjid,ngaji quran selalu.
    Tmbh dgn puasa sunat.
    InsyaAllah ada ganjaran pahala menanti.
    Ingatkan diri sndr jgk ;-)

    BalasPadam