Jumaat, 24 Jun 2011

mAseH adA QaSeh-NYA

  
Kelapangn ini seharusnya dapat memberikan aku ruang untuk mencari redha Ilahi 
agar benar22 merasai nikmat dalam mejalankan ibdah kepada-Nya. 
harus merenung ke dalam jiwa ku.
mengumpul kekuatan untuk ku berjihad 
menetang nafsu dan bisikan iblis dan tenteranya yang sering kali cuba menggagalkan aku.
harus aku wasapada  iblis itu musuh yang nyata bagi anak cucu adam(yassin).
kpd Allah juga aku sandarkan doa, agar aku ini diberi kekuatan dan keimanan yang tinggi agar aku tidak mudah bersujud menjadi hamba nafsu dan tewas dalam pujukannya. 
Namun aku akui,bukan mudah bagi ku untuk menentang mereka,
adakalanya aku juga gugur, namun aku masih bertahan pada cebisan keimanan dan kasih dari tuhan yang inginkan aku kekal dalam rahmatnya...
Dikesempatan ini, Allah berikan aku petunjuk melalui teman22 ku yang sudah jauh berubah menuju keredhaan Ilahi.
aku iri hati dan cemburu...dahulu meraka itu juga dangkal dan jahil pada-Nya.
namun kini mereka berubah,aku bersyukur...rasa iri hati ini membuatkan aku utk terus berusaha mencari dan berlumba22 mendapatkan cinta-Nya.
kesempatan yg Allah kurniakan ini dapat ku rasakan masih ada simpati dan kasih dari-Nya untuk ku menginsafi diri memperbaiki nurani.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan