Khamis, 2 Jun 2011

Sabda RaSullaH S.A.w

                                                                                            "Sesiapa yang menghina seseorang kerana dosa yang pernah dilakukannya, maka ia tidak akan mati sebelum melakukan dosa tersebut."
                   Sabda Rasullullah S.A.W                                                                     Sedang melayan FB dn mendengar lagu22 yg berkumandang aku mula terkenang kembali pd sabda ni..sememangnya dalam maknanya...sebagai hamba yg masih mecari22 lambaian ilahi,aku masih jauh lagi dari cahayanya..mencari hidayah dn taufik-NYa..bertapa kerdilnya aku sebagai hamba yg masih dangkal dalam mengenali Mu...bkn mudah mencari kasih dn cinta Mu...berbalik pd sabda rasullulah ini..seharusnya bkn sekadar tatapan yg aku hebahkan di FB dn blog ini..tetapi seharusnya menjadi pedoman utk diriku agar tidak menghina seseorang atas kedangakalannya menjalani hidup ini...adakalnya aku begitu asyik bercerita tentang aib hamba lain..sedangkn khilaf diri ini masih belum luntur....subhanallah..kembalikn aku dn sekalian hamba-Mu ke jalan yg  benar...                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             




Tiada ulasan:

Catat Ulasan