Selasa, 7 Jun 2011

LakaraN Baru..siMpan kisah LAlu..(06/06/11 ISNIN)



 

Hari ini..terlakar lembaran baru dalam pelayaran hidup ku...saat tertatap wajahmu...
terkenang kembali kisah lalu..namun ku tempiskn..dan biarkn ia berlegar di dalam kotak ingatan ku...apa yg lepas itu sekadar hikmah dan teladan utk ku...
kehadiran ku kali ini adalah ingatan tulus sebagai seorang teman...sesungguhnya pertalian sahabat itu lebih indah dari keindahan kabah(ayat ini bukan ciptaan mindaku,xp mengenangkan kembali salah satu siaran forum perdana di tv 1)...salam dn senyuman kalam pertemuan...terasa asing seperti kali pertama kita berjumpa.. 
Raut wajah kerungsingan dan kebuntuan di rumah sakit jelas terlihat...terpancar melalui kata22mu
sudah tentu hatiku memahaminya...2 purnama menemani bonda sudah cukup utk menjelaskn segalanya
kehadiran aku bersama teman22, diharapkn dapat mengubat resahmu...
maafkn aku teman,bkn niat utk aku mengingkari janjiku...
hanya mereka kekuatan yg aku ada utk bertemu dgn mu
agar mulut dan lidah ku tidak terlilit kaku saat berlafaz bicara dengan mu
aku bersyukur teman,kau abaikan segala duka dn sengketa lalu..dn menerima kehadiran aku dn teman22 ku..
pertemuan kali ini jauh bermakna...kau masih sudi berkongsi lara...mempercayai pertalian kita.
kisah mu,benar22 mencuri ihsan....merangsang sebak hatiku...kau benar22 tabah teman..perit mu itu
tak mampu utk diimaginasikan minda ku
lara mu itu tidak mampu ditanggung oleh ku...aku hanya mampu mendengar...tiada seutas bicara yg mampu aku lafazkan...diri ku benar22 kaku...terkesikma mendengar syarahan...keperitan..kesukaran hidupmu
hanya ujian dari Ilahi utk mu..yg bukan mampu dipikul oleh insan seperti ku..
coretan dalam hidupmu,...menjadi jambatan kesyukuran kepada ku...kau mencetusan minda ku utk merenung jauh nikmat Ilahi...sesungguhnya ujian dalam hidupku hanya picisan kecil dari lara hidupmu...
saat teman lain mempermainkn kedukaan dan sengketa kita yg lalu...ku hanya jadikan jenaka dalam meniti proses kedewasaan ku...kerana aku tahu teman..tanpa sengketa itu...
tidak mungkin aku akan melangkah gagah utk mengenali teman lain yg senasib dengan ku..yg sama terkesan dari persengketaan kita...
 
Pertemuan hari ini..bukan racun yg disimbah utk memeritkan parut lalu..namun ini adalah jambatan persaudaraan yg Allah izinkan agar kita saling kenal mengenal memperbetul kesilapan lalu....
Teman,akan aku sentiasa setia mendengar kisah mu...akan aku sentiasa hulurkn tanganku...selagi Ilahi mengizinkan..selagi itu jua aku akan sentiasa bersama mu...
tidak pernah ada dendam di hatiku..tidak pernah ada benci utk mu...kerana ia tiada manfaat buat ku...
iringan doa dan ingatan ku akan sentiasa bersama mu dn juga teman22 ku..






Tiada ulasan:

Catat Ulasan